Τέλεση του Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου

Την Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων το καθιερωμένο πλέον στο σχολείο μας Μυστήριο του Ιερού Ευχέλαιου «? εις ίασιν ψυχών και σωμάτων?», που κάθε χρόνο τελείται λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία για το Πάσχα.

2015-03-26 DSC06977 Το Μυστήριο τέλεσαν ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Γεώργιος Γιαννιός και ο πρεσβύτερος πατήρ Ευστάθιος Βαρβαρέλης. Τη θέση των ιεροψαλτών κάλυψαν με επιτυχία ο μαθητής μας Χρήστος Γαλατσίδας πτυχιούχος Ιεροψάλτης της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Μητροπόλεως μας (παράρτημα Αλμυρού) και ο διευθυντής του 1ου Ε.Κ. Αλμυρού κος Μακρυγιάννης Ευάγγελος.

2015-03-26 DSC06979Πριν αρχίσει η τέλεση του Ιερού Ευχελαίου οι ιερείς εξήγησαν στους μαθητές και καθηγητές την σημασία του λέγοντας ότι «?το Ευχέλαιο παρέχει τη σωματική ίαση στα ασθενούντα μέλη της Εκκλησίας, αλλά και την πνευματική τους υγεία με την άφεση των αμαρτιών».

Με το πέρας του Μυστηρίου οι ιερείς έχρησαν δι? ελαίου τους παρευρισκόμενους, και τους ευχήθηκαν καλή υγεία και δύναμη εν? όψει και των Πανελλαδικών και Ενδοσχολικών εξετάσεων που πλησιάζουν.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

2015-03-24 2
Με λαμπρότητα και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η εορτή της 25ης Μαρτίου 1821 με θέμα » Το 1821 συνεχίζει να μας διδάσκει και να μας εμπνέει».

Στην αρχή ο διευθυντής του σχολείου μας κος Καπράνας Γεώργιος ανέγνωσε το μήνυμα του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κου Αριστείδη Μπαλτά προς τις μαθήτριες και τους μαθητές για την 25η Μαρτίου 1821.

2015-03-24 3Ένα σημαντικό απόσπασμα του μηνύματος λέει:

«… Όταν ο Ρήγας σχεδίαζε τη «Νέα Πολιτική Διοίκηση», δηλαδή το Σύνταγμα του κράτους που θα γεννιόταν με την επανάσταση, έλεγε ότι: «ο αυτοκράτωρ λαός είναι όλοι οι κάτοικοι του βασιλείου τούτου, χωρίς εξαίρεσιν θρησκείας και διαλέκτου, Έλληνες, Βούλγαροι, Αλβανοί, Βλάχοι, Αρμένηδες, Τούρκοι και κάθε άλλο είδος γενεάς». Λίγα χρόνια πριν, το επαναστατικό σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής ξεκινούσε με μια συγκλονιστική φράση: «εμείς, ο λαός?». Αυτό που όχι μόνο λένε, αλλά κάνουν αυτές οι τρεις λεξούλες είναι το μυστικό των επαναστάσεων του Διαφωτισμού: όταν οι άνθρωποι παίρνουν την τύχη τους στα χέρια τους και θεσπίζουν την πολιτική ενότητά τους παύουν να είναι απλώς άτομα, γίνονται «ο λαός».
Και στην προμετωπίδα του «Προσωρινού Πολιτεύματος της Ελλάδος», που συντάχθηκε στην Πρώτη Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου, το 1822, διαβάζουμε: «το Ελληνικόν Έθνος, το υπό την φρικώδη Οθωμανικήν δυναστείαν μη δυνάμενον να φέρη το βαρύτατον και απαραδειγμάτιστον ζυγόν της τυραννίας και αποσείσαν αυτόν με μεγάλας θυσίας, κηρύττει σήμερον διά των νομίμων παραστατών του, εις Εθνικήν, συνηγμένων Συνέλευσιν, ενώπιον Θεού και ανθρώπων, την πολιτικήν αυτού ύπαρξιν και ανεξαρτησίαν…».
Στη συνέχεια οι μαθητές παρουσίασαν το χρονικό του αγώνα με ιδιαίτερες αναφορές σε βασικούς πρωταγωνιστές των προεπαναστατικών αλλά και των επαναστατικών χρόνων.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στον Ρήγα Βελεστινλή, τους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρείας, τον Μάρκο Μπότσαρη, τον Γεώργιο Καραϊσκάκη, τον Κωνσταντίνο Κανάρη, την Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα η οποία ήταν η πρώτη γυναίκα που έγινε μέλος της Φιλικής Εταιρείας, τον Παπαφλέσσα, τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον Νικηταρά και τον Στρατηγό Μακρυγιάννη.

2015-03-24 4Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για το Μεσολόγγι και τον αγώνα των κατοίκων του μέχρι και την ηρωϊκή έξοδο. Η εορτή ολοκληρώθηκε με τον Εθνικό Ύμνο.

Απήγγειλαν οι μαθητές-τριες: Γιάννη Αθανασία, Γκουντή Ελένη, Ζαντιώτη Θεοδώρα, Κουρεμάδη Φωτεινή, Μπογδανίδη Γραμματή, Μπουκώρου Κωνσταντίνα, Ξανθοπούλου Έφη, Τσαντίλας Ταξιάρχης, Φουντούκη Έφη.

2015-03-24 5Για την εκδήλωση συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Τακούδης Ηλίας, Κοτζαγιώτου Αποστολία, Φλεβάρης Αθανάσιος.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ

2015-03-20 298Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού που εκπονεί το πρόγραμμα με θέμα «Διαδρομές στη Φύση – Οικοτουρισμός» πραγματοποίησε στις 19 και 20 Μαρτίου 2015 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Γρεβενών.

Την πρώτη μέρα, μετά την άφιξη της ομάδας στο χώρο του Κ.Π.Ε. στα Γρεβενά, έγινε παρουσίαση του θεωρητικού μέρους του προγράμματος «Οικοτουρισμός ? Εναλλακτικές μορφές Τουρισμού» από το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του Κ.Π.Ε. κo Δημήτρη Μπέη.

2015-03-20 260Τη δεύτερη μέρα, στο πλαίσιο της διαδικασίας βιωματικής προσέγγισης του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο παλιό πέτρινο γεφύρι «Αζίζ Αγά» κοντά στο χωριό Τρίκωμο καθώς και στο μικρότερο γεφύρι «Ζιάκα». Το γεφύρι «Αζίζ Αγά» βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρων, στους πρόποδες του όρους Όρλιακα και είναι το μεγαλύτερο σε ύψος γεφύρι στη Δυτική Μακεδονία.
2015-03-20 285Στη συνέχεια η ομάδα ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κ.Π.Ε στο χωριό Ζιάκα και ακολούθησε περιήγηση οικοτουριστικού ενδιαφέροντος στο παρακείμενο δάσος, σε ένα εκπληκτικό από φυσική ομορφιά τοπίο, στο οποίο ανακαλύπτει κανείς σπάνια οικοσυστήματα.
2015-03-20 293Η συμμετοχή της ομάδας στο πρόγραμμα ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία μιας, που μέσα από τη θεωρητική και βιωματική προσέγγιση του θέματος αποκόμισε πολλές γνώσεις και συνέλεξε υπέροχες εικόνες και πολύτιμες στιγμές.

Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς Φείδα Χαρούλα ΠΕ19 (Πληροφορικής), Φλώρου Αποστολία ΠΕ17.03 (Ηλεκτρολόγος), Ραυτόπουλο Στέφανο ΠΕ17.03 (Ηλεκτρολόγος) και μαθητές από τα τμήματα Β? και Γ? πληροφορικής, Β? και Γ? ηλεκτρολόγων, και Α? τάξης.

έκλειψη Ηλίου

2015-03-20 2 Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 έφτασε στα mail του σχολείου μας ένα, με την υπουργική απόφαση που έλεγε:

«? Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015, η Σελήνη θα περάσει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο, προκαλώντας το γνωστό φαινόμενο της έκλειψης Ηλίου. Η έκλειψη θα είναι ορατή τόσο από την Αθήνα όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά εξαιτίας της θέσεώς μας στη Γη, ένα μόνο μέρος του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη κι έτσι η έκλειψη θα είναι μερική. Το φαινόμενο θα λάβει χώρα για χρονικό διάστημα περίπου 2 ωρών και συγκεκριμένα από 10.39 πμ έως 12.49 μμ, με το μέγιστο της έκλειψης να συμβαίνει στις 11.43 πμ, οπότε και σχεδόν το 31% του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη.

2015-03-20 3Λόγω των σοβαρών βλαβών που μπορεί να προκληθούν στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του οφθαλμού εξαιτίας της υπέρυθρης ηλιακής ακτινοβολίας, οι διευθυντές και εκπαιδευτικοί όλων των σχολικών μονάδων παρακαλούνται όπως αναπροσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα της 20ης Μαρτίου, προκειμένου όλοι οι μαθητές/μαθήτριες να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους καθ? όλη τη διάρκεια της έκλειψης (10.30- 13.00).

Κατά το ανωτέρω διάστημα είναι δυνατόν στις σχολικές μονάδες της χώρας να πραγματοποιηθούν δράσεις σχετικές με το φαινόμενο της ηλιακής έκλειψης?».

Αναπροσαρμόσαμε το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας, δεν έγιναν διαλείμματα και στο χρονικό αυτό διάστημα πραγματοποιήθηκε η 4η και η 6η διδακτική ώρα κανονικά και στο ενδιάμεσο διάστημα πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση στο αμφιθέατρο του σχολείου.
Στην εκδήλωση αυτή συνδεθήκαμε με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, απ? όπου σε ζωντανή μετάδοση είδαμε την έκλειψη του Ήλιου. Παράλληλα ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας κος Κουτσικος Αθανάσιος – φυσικός – εξήγησε σε όλους μας μαθητές και εκπαιδευτικούς το φαινόμενο με μια αναλυτική ομιλία.

Η εκδήλωση παρά το σύντομο της οργάνωσης κατά γενική ομολογία στέφθηκε με επιτυχία.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ (22 ΜΑΡΤΙΟΥ)

Όταν οι μαθητές γίνονται ποιητές?

με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ (22 ΜΑΡΤΙΟΥ )

Ο δρόμος του νερού Α2

Κρυστάλλινο και διαυγές
άφησε τα ψηλά βουνά και τις απότομες πλαγιές ,
καθώς το νερό κατρακυλά γρήγορα στα ποτάμια.

Στη θάλασσα ,σα βγει ,το σύννεφο θα το αρπάξει
βροχή να μας το ξαναστείλει ή και χαλάζι
η γη να το γευτεί και να το σφιχταγκαλιάσει..

Τα ζώα τα μικρά και τα μεγάλα,
παπαρούνες, νάρκισσοι και τα ζοχάρια
όλα μαζί χρειάζονται νερό να τα κρατήσει.

Μα και το σώμα μας το ανθρώπινο το ταλαιπωρημένο,
από κούραση, ζέστη ή πόνο
νεράκι θέλει να τρέξει πάνω του και να το ευεργετήσει.

Με άλλα λόγια,βρε παιδιά,
αν μια μέρα το νερό χαθεί, θα είναι ζήτημα μεγάλο!
Αγαθό πολύτιμο Δε μοιάζει να είναι άλλο.

Γι΄ αυτό κάνε κάτι κι εσύ, για να κρατήσει
και η γη να επιζήσει!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ (21 ΜΑΡΤΙΟΥ)

Όταν οι μαθητές γίνονται ποιητές?

με αφορμή την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ (21 ΜΑΡΤΙΟΥ),

  1. Διαμάντι  – Τμήμα Α3

Το αμάξι μου το όμορφο με τις πολλές καμπύλες,
όταν το βλέπουν οι πεζοί μένουνε «λαμπάδες».

Όπου κι αν πάει ,τίποτα δε «μασάει»
προκαλεί τον πανικό, καθώς ποτέ Δε σταματάει.
Όταν στο δρόμο βγει, γρήγορα πάει στη στιγμή,
σείεται ο κόσμος και αυτό δεν «πατινάρει»διόλου.

Τέτοιο «διαμάντι» μοναχό ποιος το αλλάζει σας ρωτώ;

2.  Λιμνούλα  – Τμήμα Α2

Βγήκα χθες μια μικρή βολτούλα
κι εκεί δίπλα στη λιμνούλα
είδα μία πεταλούδα.

Ήρθα λίγο πιο κοντά της
να χαρώ την ομορφιά της ,
άκουσε τα βήματα μου
και ευθύς πέταξε μακριά μου.

Στη γαλάζια τη λιμνούλα
πήγα , κάθισα σε μια πετρούλα .
Ακούμπησα λίγο στο νεράκι
ήταν δροσερό σαν το παγάκι.

3. Μπλε  – Τμήμα Α2&Α1

Μπλε το χρώμα έχει ο ουρανός,
το ίδιο και ο ωκεανός.

Παλεύω στα κύματα νυχθημερόν ,
στο προσκεφάλι προσευχών
στο μπλε σου χρώμα των ματιών.

Κάθε που ο ουρανός είναι ξάστερος, γλυκός
ή σε αντάρα ο ωκεανός
έχοντας σε στην καρδιά ,
σε ονειρεύομαι γλυκά.

Άγγελος είσαι με φτερά στη δική μου αγκαλιά .

Και η μόνη πεθυμιά που έχω, για να ζήσω
είναι τα μάτια σου τα γαλανά σύντομα ν΄αντικρίσω
σ΄ένα σπιτάκι στο νότια ,μόλις που θα γυρίσω.

4. Αγάπη είναι  – Τμήμα Α3

Σε όλους τους δρόμους περπατώ,
το χαμόγελο σου δεν ξεχνώ
μα συνεχώς μονολογώ?

«η αγάπη είναι μαρτύριο,
φέρνει ευχαρίστηση,
κρύβει κινδύνους και αγαλλίαση».

Πολλά τα αστέρια του ουρανού και το φεγγάρι ένα,
πολλά έχω εγώ στο νου μα στην καρδιά μονάχα εσένα

και αδιάκοπα ρωτώ
όποιον στο δρόμο συναντώ?

«Αγάπη είναι του έρωτα το πρώτο σκαλοπάτι,
το δεύτερο η ανάμνηση,
το τρίτο η αυταπάτη»;

Τη μεγαλύτερη χαρά βρίσκω στον έρωτα σου,
γι΄αυτό θα μείνω χαμένος στη ζεστή την αγκαλιά σου
όπου γλυκά θα τραγουδώ?

« Αγάπη είναι να καίγεσαι,
να λιώνεις ,
να θυμώνεις,
να κινδυνεύεις να χαθείς
χωρίς διόλου να μετανοείς».

Δίπλα μου η θέση πια κενή
εσύ στο δρόμο μακρινή.

άλλο Δε μένει πια να πω?«όνειρο ήτανε απατηλό»
και η φωνή μου, πνιγερή, χάθηκε στη στιγμή.

5.  Καϊκάκι,  – Τμήμα Α3

Έχω ένα καϊκάκι,
Που ?χω φτιάξει με μεράκι

και ποτέ μου δεν το αλλάζω
με καμάρι το κοιτάζω.

Μαζί του ρίχνω παραγάδι
και όταν έρχεται το βράδυ

στο λιμάνι το γυρνάω
και το αποχαιρετάω.

6. όνειρα απατηλά  – Τμήμα Α2 & Α3

Τα ματάκια σου παιχνίδισαν γλυκά ,
και το σκοτάδι κάνουνε με μια να φαντάζει ξαστεριά.

Ο ήλιος λάμπει όμορφα και μαγικά
μα πιο πολύ αστράφτει η δική σου ομορφιά.

Στο κάστρο των ανέμων σε βλέπω εκεί ψηλά,
σε θωρώ να με κοιτάζεις και χάνω τα μυαλά.

Μαργαρίτες στέλνω μια αγκαλιά
και το γέλιο σου αντηχά τα όνειρά μου τα απατηλά.

Να ερχόμουν σπίτι σου, μπαλάντα να σου τάξω,
για να σου πω τραγουδιστά πως κρυφά θα σε αρπάξω!

7. η καρδιά  – Τμήμα Α1

Κάθε που ακούω μουσική χάνομαι στο συναίσθημά μου
κι έτσι αισθάνομαι να ευφραίνεται η καρδιά μου.

Αφού βρέξει δυνατά, βγαίνει ουράνιο τόξο στα βουνά.
Κι έτσι αισθάνομαι να μαγεύεται η καρδιά.

Συνεχίζω να περπατώ στα μονοπάτια εκείνα,
φωνάζοντας σου δυνατά «δεν φοβάμαι εγώ κανένα».

Το συναίσθημα μου παίζει με χρώματα και με κεριά
και σαν τα μάτια κλείσω τα μαβιά,βλέπω τα οράματα τα θε΄ι΄κά.

Όλα ξάφνου γίνονται χαρά κι εξελίσσονται σωστά,
γι΄αυτό νοιώθει η καρδιά βασίλισσα μοναδικιά.

8. λόγια στις σειρές – Τμήμα Α1

Λίγα λόγια στις σειρές με γραμμές κυματιστές
πόνο, μίσος, έρωτα και φόβο παριστάνουν και στιγμές .

Ίσως να τα συνοδεύουν μουσικές ,άγριες ή γλυκές
σε περιστάσεις καθημερινές ή επίσημες και πανηγυρικές,
μπορεί να γίνονται σημαία γελαστή, ίσως και παγίδα σου φανταστική,

μα σε μένα μια φορά μοιάζουν μάλλον με παρηγοριά
στη σκληρή τη μοναξιά.

Στη μνήμη του Βαγγέλη

Οι μαθητές του Α4 του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού την ώρα του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας έγραψαν…..

Και ξαφνικά μάθαμε πως έφυγε ο Βαγγέλης
τον σκότωσαν οι «φίλοι» του εκείνης της αγέλης
τον στείλαν στο παράδεισο, τον πήραν μακριά μας
και είναι τόσο άδικο που λείπει από κοντά μας.
Μιλάμε όλοι σήμερα για σένα, άγγελε μας,
και να θυμάσαι πώς θα ζεις για πάντα στις καρδιές μας.
Δεν έφταιγες, Βαγγέλη μας εσύ, μόνο η βία
κι ας λέγονται τόσα  πολλά σ’ όλη την κοινωνία.
Είναι πολλά τα θύματα και εσύ ακόμη ένας
το σχολικό εκφοβισμό  δε γλίτωσε κανένας.
Κι αν δεν αποφασίσουμε να αλλάξουμε τον κόσμο,
αυτά θα ξαναγίνουνε, θα ζήσουμε τον πόνο.
Και στο σχολείο τώρα πια κανείς να μην φοβάται
ελεύθερα  να εκφράζεται, απ’ όλους να εκτιμάται !

ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΝΑΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

A2Η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού που κατά το τρέχον σχολικό έτος εκπονεί πρόγραμμα με τίτλο: ¨Με μέλ(η)μα το μέλι¨ πραγματοποίησε το τριήμερο 12/3/2015 έως 14/3/2015 επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Αρναίας. Κατά την τριήμερη φιλοξενία που της παρείχε το ΚΠΕ στις εγκαταστάσεις του οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέλι, τροφή βασιλισσών¨.

A3Την πρώτη μέρα μετά την άφιξη στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ όπου μας υποδέχθηκαν θερμά οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και την τακτοποίηση των μαθητών στην εστία, ακολούθησε μεσημεριανό γεύμα και ξενάγηση στον παραδοσιακό οικισμό της Αρναίας. Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την μακεδονίτικη αρχιτεκτονική των κτιρίων της περιοχής και να επισκεφτούμε δύο απαράμιλλου κάλλους ναούς, του Αγ. Στεφάνου και των Αγ. Αναργύρων.

A4Την δεύτερη μέρα μετά από μία παρουσίαση με προβολή οπτικοακουστικού υλικού από την κ.Μπίνιου Ευαγγελία μέλους του ΚΠΕ Αρναίας αναφορικά με την μέλισσα, το μέλι και τα οφέλη αυτού, αναχωρήσαμε για τον Άγιο Μάμα προκειμένου να επισκεφτούμε το Ινστιτούτο Μελισσοκομικής Έρευνας που βρίσκεται εκεί. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του Ινστιτούτου όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή του μελιού και να ενημερωθούμε για τις ασθένειες που μπορεί να πλήξουν το μελίσσι.

Στην συνέχεια φορέσαμε τα ειδικά καπέλα και παρατηρήσαμε από κοντά ένα μελίσσι. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε έναν παραγωγό όπου κάναμε ένα ?ταξίδι? γευσιγνωσίας στον κόσμο του μελιού. Μετά την επιστροφή στο ΚΠΕ κάναμε δραστηριότητες με τη χρήση φύλλων εργασίας και κατασκευή poster.

Την τρίτη μέρα και πριν την αναχώρηση μας, έγινε παρουσίαση των poster και παράδοση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού ¨Μελ(ι)μένα taboo¨ που δημιούργησαν οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας.

Η επίσκεψη των μαθητών στο Κ.Π.Ε Αρναίας εντάσσεται στις δράσεις που έχει αναπτύξει το 1ο ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού ώστε με παράλληλες υποστηρικτικές ενέργειες να εμπλουτίζεται το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου. Άλλωστε αρωγός στην τυπική εκπαίδευση που πραγματοποιείται μέσα στα πλαίσια του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος είναι και η άτυπη εκπαίδευση και συγκεκριμένα η περιβαλλοντική με στόχο οποιαδήποτε διάχυση πληροφορίας και γνώσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής των μαθητών. Η εκπόνηση του περιβαλλοντικού προγράμματος αποσκοπεί στη διαμόρφωση μαθητών με οικολογική συνείδηση που να σκέπτονται, να ενεργούν και να οργανώνουν τις δραστηριότητές τους με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και να αισθάνονται ως τμήμα και στοιχείο του.

A6Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς Αρχοντή Βασιλική ΠΕ06 (Αγγλικής) , Λυκίδη Ευστάθιο ΠΕ17.04 (Ηλεκτρονικός) και Αμπραζογούλα Κωνσταντία ΤΕ.01 (Ηλεκτρονικός) και μαθητές από τα τμήματα Β ηλεκτρονικών, Γ ηλεκτρονικών, Γ οχημάτων, Γ γεωπονίας και Α? τάξης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΛΜΥΡΟΥ

2015-03-12 01 Οι Διευθυντές του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου και του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Αλμυρού και οι σύλλογοι διδασκόντων- γονέων και κηδεμόνων του σχολείου ευχαριστούν ιδιαίτερα το Δήμαρχο Αλμυρού κο Εσερίδη Δημήτριο και τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας Πρασίνου και Αγροτικής Οδοποιίας κο Βαλαμούτη Κων/νο για την άμεση ανταπόκρισή τους σχετικά με την επισκευή του Θερμοκηπίου που βρίσκεται στο χώρο του σχολείου και χρησιμοποιείται από μαθητές του τομέα Γεωπονίας, αναφορικά με τις εργαστηριακές ασκήσεις που πραγματοποιούνται σ? αυτό.

2015-03-12 02Η επισκευή αφορούσε στην επικάλυψη η οποία είχε σκιστεί και το μεταλλικό σκελετό που στράβωσε, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

2015-03-12 03Επίσης συγχαρητήρια αξίζει και το τεχνικό συνεργείο που εργάστηκε με έντονους ρυθμούς, υπό την εποπτεία και τις γνώσεις του κου Μπούντη Θεόδωρου, με αποτέλεσμα η επισκευή να διαρκέσει μόλις μερικές ώρες.

Οι διευθυντές

1ο Επαγγελματικό Λύκειο                  1ου Εργαστηριακού Κέντρου
Αλμυρού                                                                  Αλμυρού

ΚΑΠΡΑΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                  ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Επίσκεψη μαθητών στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (NOESIS) στη Θεσσαλονίκη

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015 μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΛΜΥΡΟΥ επισκέφθηκαν το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS στη Θεσσαλονίκη.

N1Συμμετείχαν μαθητές από την Α΄ τάξη της Ομάδας Προσανατολισμού Διοίκησης Οικονομίας (ΑΟΙΚ) από την Β΄ τάξη από τις ειδικότητες Τεχνικός Οχημάτων (ΒΟΧ) και Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών (ΒΟΙΚ) και από τη Γ΄ τάξη της ειδικότητας Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου (ΓΟΧ).
NOESIS1Στο NOESIS οι μαθητές επισκέφθηκαν πρώτα το ΜουσείοΤεχνολογίας, που είναι μετεξέλιξη του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης που υπήρχε στην περιοχή της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου μέχρι το 2004. Εκεί ξεναγήθηκαν σε τρεις εκθέσεις:

n21. Στην έκθεση για την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, που έχει σκοπό να αναδείξει μία πλευρά του αρχαιοελληνικού πολιτισμού που ερευνήθηκε και προβλήθηκε πολύ λιγότερο από την φιλοσοφία, την τέχνη, την πολιτική, την στρατιωτική ιστορία, την θρησκεία και τις άλλες πτυχές του.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ2. Στη Τεχνολογία Μεταφορών στο εκθετήριο αυτοκινήτων. Πρωταρχικός στόχος του Εκθετηρίου είναι η γνωριμία των επισκεπτών με την ιστορία, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τον σχεδιασμό των οχημάτων. Συνδυάζοντας την σύγχρονη αντίληψη με την παράδοση, στο Εκθετήριο παρουσιάζονται 30 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες από τη συλλογή του Μουσείου.

texnoparkoΗ έκθεση αποτελείται από 5 κύριες θεματικές ενότητες, με βάση τα 5 κορυφαία αυτοκίνητα του 20ου αιώνα, όπως αναδείχθηκαν από ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε το 1999 μεταξύ 126 δημοσιογράφων και ειδικών, αλλά και με διαδικτυακή συμμετοχή του κοινού.

Οι 5 αυτές ενότητες και τα αντίστοιχα 5 κορυφαία αυτοκίνητα είναι:
DSC06565? Μαζική Παραγωγή FORD «T»

CAR191? Πόλη και Περιβάλλον MINI

DSC06566? Τεχνολογικές Εξελίξεις CITROEN DS

11051124? Σχεδιασμός και Κοινωνία VOLKSWAGEN BEETLE

11051313? Ταχύτητα PORSCHE 911
3. Στο Τεχνοπάρκο, είναι ένας χώρος διάδρασης. Ο επισκέπτης συμμετέχει ενεργά, πρωταγωνιστεί και μαθαίνει διασκεδάζοντας.

DSC06593Τα διαδραστικά εκθέματα:

? κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση
? ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία
? μυούν τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και
? μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Πλανητάριο, όπου παρακολουθήσαμε δύο προβολές:

img_561. Την «Όαση στο Διάστημα» που μας μεταφέρει σε ένα μαγευτικό ταξίδι στο Ηλιακό μας Σύστημα και πέρα από αυτό, προς αναζήτηση του πολυτιμότερου για τη ζωή αγαθού, του νερού. Χρησιμοποιώντας τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα αστρονομικών ερευνών και εξερευνήσεων, που περιλαμβάνουν σύγχρονα δεδομένα από ρομποτικούς εξερευνητές σε διαστημικές αποστολές, η «Όαση στο Διάστημα» μας προσφέρει μία νέα προοπτική σε ένα ζήτημα θεμελιώδους σημασίας, την ύπαρξη ζωής.

2. Την ταινία «Τα Θαύματα του Σύμπαντος» που μας έδωσε τη δυνατότητα να κοιτάξουμε βαθιά μέσα στο Διάστημα, μέσα από τα «μάτια» του Hubble Space Telescope, να ταξιδέψουμε δισεκατομμύρια χρόνια πίσω στο χρόνο και να γίνουμε μάρτυρες της γέννησης του Σύμπαντος. Σε αυτήν την εξόρμηση που κόβει την ανάσα, παρακολουθήσαμε το σχηματισμό γαλαξιών και εξερευνήσαμε ορισμένα από τα πιο θαυμαστά νεφελώματα και αστρονομικές δομές που έχουν ποτέ ανακαλυφθεί. Στη συνέχεια βρεθήκαμε στο εσωτερικό του δικού μας Γαλαξία και μέσα από μία ανεπανάληπτη περιήγηση στο Ηλιακό Σύστημα επιστρέψαμε στο σπίτι μας, τη Γη.

DSC06612Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Βαρδάκης Κωνσταντίνος – μηχανολόγος, Μακρυγιάννης Ευάγγελος – μηχανολόγος, Σακομήτρος Παναγιώτης ? οχημάτων και Τακούδης Ηλίας ? στελεχών διοίκησης.