Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015 μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΛΜΥΡΟΥ επισκέφθηκαν το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS στη Θεσσαλονίκη.
Συμμετείχαν μαθητές από την Α΄ τάξη της Ομάδας Προσανατολισμού Διοίκησης Οικονομίας (ΑΟΙΚ) από την Β΄ τάξη από τις ειδικότητες Τεχνικός Οχημάτων (ΒΟΧ) και Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών (ΒΟΙΚ) και από τη Γ΄ τάξη της ειδικότητας Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου (ΓΟΧ).
Στο NOESIS οι μαθητές επισκέφθηκαν πρώτα το ΜουσείοΤεχνολογίας, που είναι μετεξέλιξη του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης που υπήρχε στην περιοχή της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου μέχρι το 2004. Εκεί ξεναγήθηκαν σε τρεις εκθέσεις:
1. Στην έκθεση για την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία, που έχει σκοπό να αναδείξει μία πλευρά του αρχαιοελληνικού πολιτισμού που ερευνήθηκε και προβλήθηκε πολύ λιγότερο από την φιλοσοφία, την τέχνη, την πολιτική, την στρατιωτική ιστορία, την θρησκεία και τις άλλες πτυχές του.
2. Στη Τεχνολογία Μεταφορών στο εκθετήριο αυτοκινήτων. Πρωταρχικός στόχος του Εκθετηρίου είναι η γνωριμία των επισκεπτών με την ιστορία, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τον σχεδιασμό των οχημάτων. Συνδυάζοντας την σύγχρονη αντίληψη με την παράδοση, στο Εκθετήριο παρουσιάζονται 30 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες από τη συλλογή του Μουσείου.
Η έκθεση αποτελείται από 5 κύριες θεματικές ενότητες, με βάση τα 5 κορυφαία αυτοκίνητα του 20ου αιώνα, όπως αναδείχθηκαν από ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε το 1999 μεταξύ 126 δημοσιογράφων και ειδικών, αλλά και με διαδικτυακή συμμετοχή του κοινού.
Οι 5 αυτές ενότητες και τα αντίστοιχα 5 κορυφαία αυτοκίνητα είναι:
? Μαζική Παραγωγή FORD «T»
? Πόλη και Περιβάλλον MINI
? Τεχνολογικές Εξελίξεις CITROEN DS
? Σχεδιασμός και Κοινωνία VOLKSWAGEN BEETLE
? Ταχύτητα PORSCHE 911
3. Στο Τεχνοπάρκο, είναι ένας χώρος διάδρασης. Ο επισκέπτης συμμετέχει ενεργά, πρωταγωνιστεί και μαθαίνει διασκεδάζοντας.
Τα διαδραστικά εκθέματα:
? κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση
? ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία
? μυούν τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και
? μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Πλανητάριο, όπου παρακολουθήσαμε δύο προβολές:
1. Την «Όαση στο Διάστημα» που μας μεταφέρει σε ένα μαγευτικό ταξίδι στο Ηλιακό μας Σύστημα και πέρα από αυτό, προς αναζήτηση του πολυτιμότερου για τη ζωή αγαθού, του νερού. Χρησιμοποιώντας τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα αστρονομικών ερευνών και εξερευνήσεων, που περιλαμβάνουν σύγχρονα δεδομένα από ρομποτικούς εξερευνητές σε διαστημικές αποστολές, η «Όαση στο Διάστημα» μας προσφέρει μία νέα προοπτική σε ένα ζήτημα θεμελιώδους σημασίας, την ύπαρξη ζωής.
2. Την ταινία «Τα Θαύματα του Σύμπαντος» που μας έδωσε τη δυνατότητα να κοιτάξουμε βαθιά μέσα στο Διάστημα, μέσα από τα «μάτια» του Hubble Space Telescope, να ταξιδέψουμε δισεκατομμύρια χρόνια πίσω στο χρόνο και να γίνουμε μάρτυρες της γέννησης του Σύμπαντος. Σε αυτήν την εξόρμηση που κόβει την ανάσα, παρακολουθήσαμε το σχηματισμό γαλαξιών και εξερευνήσαμε ορισμένα από τα πιο θαυμαστά νεφελώματα και αστρονομικές δομές που έχουν ποτέ ανακαλυφθεί. Στη συνέχεια βρεθήκαμε στο εσωτερικό του δικού μας Γαλαξία και μέσα από μία ανεπανάληπτη περιήγηση στο Ηλιακό Σύστημα επιστρέψαμε στο σπίτι μας, τη Γη.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Βαρδάκης Κωνσταντίνος – μηχανολόγος, Μακρυγιάννης Ευάγγελος – μηχανολόγος, Σακομήτρος Παναγιώτης ? οχημάτων και Τακούδης Ηλίας ? στελεχών διοίκησης.