Σ το κατάμεστο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας ξεκίνησε λίγο μετά τις 10 το πρωί την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018 το κοινό σχολικό συμβούλιο μαθητών Λυκείου και Πολιτειακών θεσμών, με θέμα ?Η Πολιτεία αφουγκράζεται τους μαθητές?. Στην πρωτοβουλία που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς της περιοχής, καθώς επίσης και 100 μαθητές από 34 σχολεία της περιοχής.
Όπως ήταν φυσικό το 1ο ΕΠΑΛ ΑΛΜΥΡΟΥ συμμετείχε με τους εκπροσώπους των μαθητών Παλιαρούτη Γεώργιο, Αιμονιώτη Χρήστο και Κλειδά Σοφία η οποία ήταν και βασική ομιλήτρια του σχολείου μας καθώς και μία από τους μαθητές-τριες, που συμμετείχαν στη συνέντευξη τύπου.
Στην ομιλία της η μαθήτρια Σοφία Κλειδά ανφέρθηκε στα συμπεράσματα που κατέληξε η Γενική Συνέλευση των Μαθητών λέγοντας:Από μεν το σύλλογο καθηγητών του σχολείου μας συμμετείχαν ο Διευθυντής κος Καπράνας Γεώργιος και ο Υποδιευθυντής κος Βαρδάκης Κωνσταντίνος από δε το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας ο κος Ιωάννης Ράντζας και η κα Αρετή Τσιγάνη.
«Κυρίες και κύριοι,
Εκπροσωπώντας το 1ο ΕΠΑ.Λ Αλμυρού αξιοποιώ τη σημερινή ευκαιρία, για να σας παρουσιάσω τους προβληματισμούς μας που είναι όλοι προϊόντα δημιουργικού και γόνιμου διαλόγου σ? ένα δημοκρατικό σχολείο.
Μας απασχολούν θέματα υποδομής και βελτίωσης των ήδη υπαρχουσών δομών και πιο συγκεκριμένα η λειτουργία του ασανσέρ που υπάρχει στο σχολείο μας αλλά δεν χρησιμοποιείται και η τοποθέτηση air condition στις αίθουσες τόσο για θέρμανση όσο και για ψύξη των χώρων. Επίσης, λόγω της συνταξιοδότησης της καθαρίστριας του σχολείου μας διαπιστώνεται ότι χρειαζόμαστε επειγόντως συστηματική καθαριότητα στις τουαλέτες και στην διάρκεια του σχολικού προγράμματος όχι μόνο για την τήρηση των συνθηκών υγιεινής αλλά και για την καλλιέργεια προτύπων σωστής υγιεινής. Κρίνουμε, επίσης, απαραίτητη και την διαμόρφωση χώρου εστίασης κοντά στο σχολικό κυλικείο ώστε τα πρόχειρα γεύματα των μαθητών στο διάλειμμα να γίνονται σε κατάλληλο αρμόζον περιβάλλον.
Επίσης εντοπίζουμε θέματα που αφορούν το πρόγραμμα σπουδών και το ωράριο του σχολείου. Συγκεκριμένα σε ένα ωράριο που θα ξεκινά αργότερα από το συνηθισμένο και θα διαρκεί 4-5 ώρες των 30 λεπτών και που θα διανθίζεται με δύο-τρεις ώρες ακόμη αθλητικών, μουσικών, περιβαλλοντικών ή άλλων εναλλακτικών δραστηριοτήτων οι μαθητές θα κάλυπταν και ποικίλα γνωστικά αντικείμενα και θα καλλιεργούσαν δεξιότητες. Όσον αφορά τα γνωστικά αντικείμενα οι μαθητές κρίνουμε ότι θα ήταν προτιμότερο να μπορούμε να επιλέξουμε τα λεγόμενα δευτερεύοντα μαθήματα π.χ. ιστορία, θρησκευτικά και ότι είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθεί μάθημα σεξουαλικής αγωγής με ταυτόχρονη συνδρομή παιδοψυχολόγων ώστε να θωρακιστούν οι μαθητές και να αποφύγουν τυχόν τραυματικές ή ρυθμιστικές για την ζωή τους εμπειρίες.
Επίσης διατυπώνεται από πολλούς μαθητές ο προβληματισμός για την ύλη των μαθημάτων γενικής παιδείας και ειδικοτήτων. Χρειάζεται να είναι πιο σύντομη, κατανοητή, ρεαλιστική και άμεσα συνδεδεμένη με τις ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας, με εργαλεία σύμφωνα με τις παγκόσμιες εκπαιδευτικές προδιαγραφές. Η διδασκαλία με Η\Υ θα έκανε θελκτικότερη τη μάθηση αλλά και ευκολότερη την ολοκλήρωση όλων των εργασιών, ενώ ο εξοπλισμός των εργαστηρίων με μηχανήματα πιο κοντά στη σύγχρονη τεχνολογία θα έκανε τη μάθησή μας να προσεγγίζει στις ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Ακόμη, για παλιούς απόφοιτους ταχύρρυθμα τμήματα για την απόκτηση π . χ. πτυχίου θα ήταν προτρεπτικά για ενήλικες που δεν ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους.
Τέλος, θα αναφερθώ ειδικά στους μαθητές της Γ? Λυκείου. Ο διαχωρισμός τους σε όσους διεκδικούν θέση στην 3/βάθμια εκπαίδευση και σε όσους ενδιαφέρονται μόνο για πτυχίο-απολυτήριο ίσως έλυνε κάποια προβλήματα. Οι πρώτοι να ασχολούνται περισσότερες ώρες με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και έτσι να καλύπτουν την ύλη, να δοκιμάζονται με πολλές γραπτές δοκιμασίες γλιτώνοντας και από τα πολύωρα και δαπανηρά φροντιστηριακά μαθήματα αλλά από φόρτο μαθημάτων μη πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Οι δεύτεροι δε θα χάνουν πολλές εργατοώρες με μαθήματα που προκαλούν την αδιαφορία τους αλλά αυτές θα αξιοποιούνται στην επαγγελματική τους κατάρτιση ενισχύοντας τις δυνατότητες τους για πιστοποίηση και κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
Για όλα αυτά χρειάζονται χρήματα, καλές προθέσεις και πολιτικές αποφάσεις. Εμείς ελπίζουμε σε όλα !!!
Ευχαριστώ για την προσοχή σας !»
Στη συνέντευξη τύπου η μαθήτριά μας είπε:
«Να γίνει απλούστευση της ύλης και συγκεκριμένα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας. Επίσης έχουμε θέμα με την καθαριότητα όπως στα wc. Θα μπορούσε να εμπλουτιστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα με μουσική, γυμναστική.»
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης κος Ιγνάτιος, βουλευτές του νομού, η περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης κα Αναστασοπούλου, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας κα Κολυνδρίνη, ο διευθυντής ΔΔΕ Μαγνησίας κος Σαβελίδης Σωκράτης, σχολικοί σύμβουλοι, και πλήθος διευθυντών γυμασίων και Ε.Κ. των σχολειών της Μαγνησίας και Δήμαρχοι και εκπρόσωποι δήμων του νομού.
Ευχόμαστε να υλοποιηθούν όσες περισσότερες προτάσεις των μαθητών είναι εφικτό και τέτοιες εκδηλώσεις να συνεχίσουν να γίνονται, γιατί προάγουν το διάλογο και διάλογος σημαίνει Δημοκρατία.