Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑ.ΛΑΛΜΥΡΟΥ έκοψε Βασιλόπιτα για του μαθητές του σχολείου.
Παραβρέθηκαν η πρόεδρος του συλλόγου κα Ξανθοπούλου-Παναγιωτοπούλου Βασιλική και η ταμίας κα Μπούγια-Μελά Μαρία.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κος Καπράνας Γεώργιος, ο διευθυντής του 1ου Ε.Κ. Αλμυρού κος Μακρυγιάννης Ευάγγελος και όλος ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας.
Αργότερα το μεσημέρι σε γνωστό ουζερί της πόλης ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας έκοψε τη βασιλόπιτά του.
Τίμησαν την εκδήλωση με την παρουσία τους και ευλόγισαν τη Βασιλόπιτα μας ο πρεσβύτερος πατήρ Ευστάθιος Βαρβαρέλης και ο αρχιμανδρίτης πατήρ Γεώργιος Γιαννιός.
Η πολύ νόστιμη βασιλόπιτα ήταν δώρο και κατασκευή της κας Σακομήτρου-Γκουγκαρά Χριστίνας.
Την τρίτη Υποδειγματική Θεία Λειτουργία για το σχ. έτος 2014-15 , είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν με ευλάβεια την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015 οι μαθητές της Α? τάξης του 1ου ΕΠΑΛ ΑΛΜΥΡΟΥ στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Αλμυρού (μικρός ναός), στα πλαίσια διδακτικής επίσκεψης για το μάθημα των Θρησκευτικών στις θεματικές ενότητες «Ιερά Εξομολόγηση ? Προετοιμασία για τη Θεία Ευχαριστία».
Μετά τη πρωινή προσευχή στο σχολείο οι μαθητές ξεκίνησαν από το σχολείο για την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.
Στο μυαλό μας τα λόγια του γέροντα π. Εφραίμ Φιλοθε?τη «Τι μεγαλείον εστίν η Θεία Λειτουργία! Πόσο τιμά ο Θεός τον άνθρωπο, να κατέρχεται μετά των Αγγελικών ταγμάτων εις κάθε Λειτουργία και να τρέφη τον άνθρωπον με το Πανάγιο Σώμα και Αίμα του! Πάντα γαρ απέδωκεν ημίν, ποίον πράγμα υπάρχει σωματικόν ή πνευματικόν, φθαρτόν ή άφθαρτον, το οποίον μας υστερεί! Ουδέν. Εάν μας δίδη καθημερινώς το τεθεωμένον Άγιον Σώμα Του και Αίμα Του ποίον εστί τούτων ανώτερον; Βεβαίως ουδέν. Εν ποίοις μυστηρίοις ηξίωσεν ο Θεός τον χοϊκόν άνθρωπον να λειτουργή! Ώ αγάπη ουρανία, ανεκτίμητος, μία σταγών Θείας αγάπης υπερβαίνει πάσαν αγάπην υφήλιον, σωματικήν, εγκόσμιον».
Την υποδειγματική θεία λειτουργία και αυτή τη φορά τέλεσε ο πρεσβύτερος π. Ευστάθιος Βαρβαρέλης και η ερμηνεία των διαδραματιζομένων έγινε από τον Θεολόγο αρχιμανδρίτη π. Γεώργιο Γιαννιό.
Τη θέση του ιεροψάλτη στο αναλόγιο κάλυψε με απόλυτη επιτυχία ο μαθητής της Γ? τάξης του σχολείου μας Χρήστος Γαλατσίδας πτυχιούχος Ιεροψάλτης της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Μητροπόλεως μας (παράρτημα Αλμυρού).
Ο πατήρ Γεώργιος ανέλυσε στους μαθητές τα στάδια της Θείας Λειτουργίας, παρουσίασε τα άμφια που φορούν οι ιερείς και εξήγησε τι συμβολίζει το κάθε ένα από αυτά, εξήγησε τη χρήση των ιερών σκευών και τις ιερές πράξεις που υλοποιούσε ο π. Ευστάθιος σε κάθε βήμα.
Επίσης ενημέρωσε τους μαθητές ότι πριν την άφιξή τους είχε τελεστεί η Ακολουθία του Όρθρου, η οποία τελείται καθημερινά στους ναούς μας.
Ερμήνευσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και τον τρόπο με τον οποίο ο άρτος και ο οίνος με την επίκληση του Αγίου Πνεύματος μετασχηματίζονται σε Σώμα και Αίμα του Χριστού.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και ευλάβεια τη Θεία Λειτουργία και στο τέλος απεύθυναν ερωτήσεις στους ιερείς για τις απορίες που τους είχαν δημιουργηθεί.
Αυτή τη φορά το θέμα της διδακτικής επίσκεψης ήταν η προετοιμασία του Ορθόδοξου Χριστιανού, ώστε να είναι έτοιμος να κοινωνήσει τα Άχραντα μυστήρια.
Πρώτα απ? όλα τονίσθηκε στην συζήτησε που επακολούθησε, ότι δεν νοείται κατά την Ορθόδοξη Θεολογία ατομική τρόπον τινά Θεία Ευχαριστία. Να πραγματοποιήσει δηλαδή μόνος του ο ιερέας το Μυστήριο των Μυστηρίων.
Η Θεία Ευχαριστία αναφέρεται στη « Σύναξη» των μελών της Εκκλησίας και προϋποθέτει την Κοινότητα (το Εκκλησίασμα κληρικούς και λαϊκούς).
{ Προϋποθέσεις συμμετοχής μας στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι:
Η ιδιότητα του μέλους τη Εκκλησίας (δηλ. μόνο βαπτισμένοι, μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Η εσωτερική κάθαρση από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος.
Η συμφιλίωση με τους εχθρούς μας.
Η ενότητα της πίστεως δηλ συμμετέχουμε στη Θεία Ευχαριστία μόνο όσοι πιστεύουμε ορθοδόξως στην Αγία Τριάδα και στο Μυστήριο. Γι? αυτό προηγουμένως απαγγέλουμε το «Πιστεύω», που είναι στην ουσία ομολογία Πίστεως.
Η απαλλαγή μας από τη φιλαυτία και την ατομοκρατία. Η Θεία Ευχαριστία συντρίβει των εγωισμό και μας μαθαίνει να συνυπάρχουμε με τους αδελφούς μας, αλλά και με τα άλλα όντα της δημιουργίας.
Ζωή εν Αγίω Πνεύματι δηλ μόνο όσοι αγωνίζονται το καλό αγώνα και ζουν τη ζωή του Πνεύματος δικαιούνται να κοινωνούν.
Κατά συνέπεια όταν ο πιστός (Γενικός Κανόνας):
Έχει Πνευματικό (δηλ. Εξομολόγο ιερέα στον οποίον συχνά Εξομολογείται).
Έχει καθαρή συνείδηση και δεν τελεί υπό επιτίμιο (δηλ. «τιμωρία» – κανόνα από τον Πνευματικό του)
Τηρεί τις περί νηστείας διατάξεις όλου του έτους.
Ζει βίο χριστιανικό με προσευχή, νηστεία, σεμνή πολιτεία, άσκηση και εγκράτεια.
Έχει την άδεια και ευλογία του Πνευματικού του Πατρός.
Δύναται να προσέρχεται χωρίς ξεχωριστή νηστεία στο Μυστήριο, αφού μόνο το βράδυ της προηγουμένης ημέρας, νηστεύσει. } («Η προσέλευση στη θεία Μετάληψη» ? Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος ? Β? έκδοση, 1997)
Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση (Ειδικός ? Ατομικός Κανόνας) υπό ποίες προϋποθέσεις θα κοινωνήσει ο Ορθόδοξος Χριστιανός, καθορίζονται αποκλειστικά και μόνο από τον Πνευματικό του ανάλογα με τον καθένα μας ξεχωριστά. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ο Πνευματικός μας είναι αυτός που θα δώσει λόγο στον Χριστό για εμάς.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές αποχώρησαν από τον ιερό ναό, αφού ευχαρίστησαν θερμά τον π. Ευστάθιο Βαρβαρέλη και τον π. Γεώργιο Γιαννιό για τη σημαντική προσπάθεια που κατέβαλαν ώστε να υλοποιηθεί η Υποδειγματική Θεία Λειτουργία.
Τους μαθητές συνόδευσαν η Θεολόγος καθηγήτρια κα Δρόσου Μάρθα, και ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού κύριοι Καπράνας Γεώργιος και Βαρδάκης Κωνσταντίνος.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του 1ου ΕΠΑ.Λ Αλμυρού με το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας, οι τάξεις Β΄ Φυτικής Παραγωγής , Γ΄ Σύγχρονης Επιχειρηματικής Γεωργίας του τομέα Γεωπονίας και Β΄ Μηχανολόγων, Γ΄ Ψυκτικών και Γ΄ Μηχανολόγων του Τομέα Μηχανολογίας του 1ου ΕΠΑ.Λ Αλμυρού πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015 στο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας, στη Λάρισα, όπου και πραγματοποιήθηκαν εργαστηριακές ασκήσεις των μαθημάτων τους.
Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Αρδεύσεων, του τμήματος Τεχνολόγων Γεωπονίας του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας.
Εκεί, με τη συνεργασία του Καθηγητού του Εργαστηρίου των Αρδεύσεων Δρ. Βίρλα Παναγιώτη, πραγματοποιήθηκαν οι εργαστηριακές ασκήσεις των μαθημάτων:
1. Γεωργικής Μηχανικής Ι ( Β΄Φυτ), Άρδευση με τεχνητή βροχή και άρδευση με σταγόνες,
2. Εκμηχάνισης των Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων (Γ΄Επχ), Μηχανήματα άρδευσης.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες μεθόδους άρδευσης, που εφαρμόζονται στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού (από Αμερική έως Σαουδική Αραβία).
Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση των υλικών, οργάνων και εξαρτημάτων των συστημάτων άρδευσης με τεχνητή βροχή και με σταγόνες,
που χρησιμοποιούνται είτε στα αγροκτήματα είτε σε χώρους πρασίνου (κήποι, χώροι αναψυχής, γήπεδα).
Ενημερώθηκαν για την σύγχρονη τεχνολογία και διαφόρων αυτοματισμών που χρησιμοποιούνται στα συστήματα για να έχουμε μείωση της απασχόλησης των αγροτών και
την καλύτερη εφαρμογή του νερού στο έδαφος και στα φυτά άρα και μείωσης του κόστους.
Παρουσιάστηκαν διάφοροι τύποι αντλιών που χρησιμοποιούνται για την άντληση νερού για την άρδευση των χωραφιών.
Έγινε επίσης παρουσίαση διαφόρων άλλων εξαρτημάτων και οργάνων που χρησιμοποιούνται στην κεφαλή (υδροκυκλώνες, φίλτρα, ρυθμιστές παροχής και πίεσης, υδρολιπαντήρες κ.ά.) ενός συστήματος στάγδην άρδευσης.
Ενημέρωση έγινε και για την υπόγεια άρδευση, την νέα μέθοδο άρδευσης όπου έχουμε την μικρότερη κατανάλωση νερού, μηδενική διαβροχή εδάφους άρα μείωση ζιζανίων και ασθενειών.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν, είδαν, εξοικειώθηκαν και έμαθαν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει και χρησιμοποιείται στο χώρο των αρδεύσεων, ώστε να έχουμε εξοικονόμηση νερού, ενέργειας, απασχόλησης και προστασία των εδαφών από την διάβρωση και των φυτών από ασθένειες, άρα μείωση του κόστους παραγωγής.
Έτσι οι μαθητές μας ένιωσαν για λίγο σπουδαστές ενός Ανωτάτου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Μετά το τέλος του εργαστηρίου, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της Σχολής Γεωπονίας και ξεκουράστηκαν στους χώρους της καφετέριας του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας.
Τους μαθητές συνόδευαν οι καθηγητές τους:
Ραχμανίδης Γεώργιος, Γεωπόνος
Παπαδή Ασημίνα, Γεωπόνος
**********************************************************************************
Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας – Λάρισα
**********************************************************************************
Οι μαθητές του τομέα Μηχανολογίας επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Αντοχής Υλικών, της Σχολής Τεχνολόγων Εφαρμογών.
Εκεί με την συνεργασία του Καθηγητού του Εργαστηρίου Αντοχής Υλικών κ. Ζαούτσου Στέφανου και του βοηθού του κ. Καλογιάννη Δημήτρη, πραγματοποιήθηκαν οι εργαστηριακές ασκήσεις του μαθήματος
1. Αντοχής Υλικών, Εφελκυσμός – Θλίψη
Οι μαθητές πριν την εργαστηριακή άσκηση ενημερώθηκαν διεξοδικά από τον κ. Ζαούτσο για τις δυνατότητες του εργαστηρίου και τον εργαστηριακό εξοπλισμό.
Επίσης τους έγινε εκτενής ενημέρωση και δόθηκαν απαντήσεις για την συμπεριφορά των υλικών σε μηχανικές καταπονήσεις, για τους ελέγχους του εργαστηρίου σε νέα υλικά όπως τα βιοϋλικά και τα ερευνητικά προγράμματα που έχει αναλάβει το εργαστήριο.
Μετά το πέρας των εργαστηριακών ασκήσεων έγινε συζήτηση για τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων Μηχανολόγων από το ΤΕΙ.
Οι συνοδεύοντες καθηγητές, ευχαριστούμε τους καθηγητές του ΤΕΙ κυρίους Ζαούτσο Στέφανο και Καλογιάννη Δημήτρη, για τον χρόνο που αφιέρωσαν στην ενημέρωση των μαθητών μας.
Τους μαθητές συνόδευαν οι καθηγητές τους:
Χατζηπλής Κωνσταντίνος, Τεχνολόγος Μηχανολόγος
Μαγκλάρας Αθανάσιος, Τεχνολόγος Μηχανολόγος
Λέτσιου Μαρίνα, Τεχνολόγος Μηχανολόγος
Τα εργαστήρια αυτά δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σχολείο λόγω έλλειψης εξοπλισμού.
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα:
Σκοπός της διδακτικής επίσκεψης και η πραγματοποίηση των εργαστηρίων στο ΤΕΙ ήταν:
Οι μαθητές να μελετήσουν, να εξοικειωθούν και να μάθουν τα υλικά, όργανα και εξαρτήματα των συστημάτων άρδευσης με τεχνητή βροχή και με σταγόνες.
Να δούνε σε λειτουργία τα συστήματα και να μελετήσουν, να εξοικειωθούν και να μάθουν τα υλικά, όργανα και εξαρτήματα των μηχανημάτων άρδευσης.
Να δούνε την συμπεριφορά των υλικών σε καταπονήσεις εφελκυσμού και θλίψης.
Να δούνε τον εργαστηριακό εξοπλισμό για τον έλεγχο των μηχανικών ιδιοτήτων των υλικών.
Οι μαθητές μας να νιώσουν για λίγο σπουδαστές ενός Ανωτάτου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος και έτσι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον τους για τα μελλοντικά βήματα στις σπουδές τους.
Την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015 η περιβαλλοντική ομάδα «Παγασητικός Κόλπος» του 1ου ΕΠΑ.Λ Αλμυρού, που αποτελείται από τους μαθητές του τομέα Ηλεκτρολογίας και του τομέα Πληροφορικής, επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στυλίδας Οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ μας καλωσόρισαν και το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια παρουσίαση σχετικά με τον Μαλιακό Κόλπο. Η παρουσίαση έδωσε στους μαθητές μας την ευκαιρία να μιλήσουν και για την δική τους εργασία που αφορά τον Παγασητικό Κόλπο και πως αυτός έχει επηρεαστεί από την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και
ασχοληθήκαμε εναλλάξ στα εργαστήρια παρατήρησης με στερεοσκόπια, απολιθώματα και πετρώματα. Ακολούθησε, έρευνα πεδίου στην κοντινή παραλία της Αγίας Μαρίνας όπου παρακολουθήσαμε την φόρτωση Βωξίτη από το ορυχείο της περιοχής.
Στην εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Βαλαμούτης Κων/νος ΠΕ20- Πληροφορικής, Φλώρου Αποστολία ΠΕ17 ? Ηλεκτρολόγος, Φείδα Χαρίκλεια ΠΕ19- Πληροφορικής και Πριάγγελος Χρήστος ΠΕ17 ? Ηλεκτρολόγος.
Την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015 τμήματα μαθητών της Α? τάξης του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΛΜΥΡΟΥ επισκέφθηκαν την Ανώτερη Στρατιωτική Σχολή Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.) Σ.Μ.Υ. στα Τρίκαλα, στα πλαίσια των μαθημάτων Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ? Εργασιακό Περιβάλλον ? Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας και Ερευνητική Εργασία (project).
Μόλις φθάσαμε στη ΣΜΥ Τρικάλων μας υποδέχθηκαν και μας οδήγησαν στο ΚΨΜ της μονάδας όπου ενημερωθήκαμε από τον υπίλαρχο Τουλάκη Ιωάννη για όλο το πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής, για τον τρόπο εισαγωγής σ? αυτήν μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων Ομάδας Α? και Ομάδας Β? των ΕΠΑΛ, αλλά και για τις άλλες Σχολές των Ενόπλων δυνάμεων (Ανώτερες: ΣΤΥΑ, ΣΥΔ, ΣΜΥΝ, ΣΙΡ) και (Ανώτατες: ΣΣΕ, ΣΙ, ΣΝΔ, ΣΣΑΣ κλπ).
Μετά την πρώτη ενημέρωση που κράτησε περισσότερο από μισή ώρα κατευθυνθήκαμε στους χώρους της Σχολής όπως στους κοιτώνες των σπουδαστριών, στο στίβο μάχης, στα μελετητήρια και στο εργαστήριο Μ.Ε.Κ.
Η εβδομάδα που επισκεφθήκαμε στη σχολή ήταν αφιερωμένη σε στρατιωτική εκπαίδευση των σπουδαστών, οι οποίοι σκορπισμένοι στου υπαίθριους χώρους της Σχολής (παρά το κρύο) εκπαιδεύονταν άλλες ομάδες στη χρήση των όπλων, άλλες σε πορεία 12 χιλιομέτρων κλπ.
Αφού ολοκληρώθηκε η ενημέρωση ευχαριστήσαμε τους υπευθύνους για την φιλοξενία και αποχωρήσαμε από τους χώρους της Σχολής και κατευθυνθήκαμε στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων.
Το Ασκληπιείο στο κέντρο των Τρικάλων,
η παλιά πόλη «Βαρούσι» με τα ωραία σπίτια, το Κουρσούμ τζαμί και τα υπέροχα μανάβικα των Τρικάλων, όπου λόγω της Τσικνοπέμπτης η μυρωδιές ήταν καταπληκτικές.
Μάλιστα στο πίσω μέρος της ταβέρνας «μεζεδοκαμώματα» ανακαλύψαμε μια υπέροχη τοιχογραφία που κάλυπτε όλο τον πίσω τοίχο της οικοδομής.
Τους μαθητές συνόδεψαν στην επίσκεψη στα στη ΣΜΥ ? Τρίκαλα οι εκπαιδευτικοί Βαρδάκης Κωνσταντίνος, Ραχμανίδης Γεώργιος, Τακούδης Ηλίας και Χατζηχαραλάμπους Ζωή.
Την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού, στο λατομείο της ΑΓΕΤ στην Κεφάλωση Αλμυρού.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν:
Μαθητές του Τεχνολογικού Τμήματος 1 της Α? τάξης και της Β΄ τάξης ειδικότητας Μηχανολόγων, οι οποίοι απαρτίζουν Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εκπονεί πρόγραμμα με θέμα: «Η ιστορία και οι προοπτικές της μεταλλευτικής εξόρυξης στην Ελλάδα και στην περιοχή μου» με τους μηχανολόγους καθηγητές Μαγκλάρα Αθανάσιο, Χατζηπλή Κων/νο και Χατζηχαραλάμπους Ζωή
Μαθητές της Β? και Γ΄ τάξης Ηλεκτρολόγων με τους ηλεκτρολόγους καθηγητές Πριάγγελο Χρήστο και Φλώρου Αποστολία.
Στο λατομείο της ΑΓΕΤ ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν από τους κυρίους Τσουρνάβα Γιάννη προϊστάμενο παραγωγής και Τσαμπή Κυριάκο υπεύθυνο εξόρυξης.
Οι μαθητές έμαθαν για την διαδικασία εξόρυξης του ασβεστόλιθου, τις ειδικότητες επαγγελματιών που εργάζονται στο λατομείο καθώς και για την διαδικασία ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου με την αναδάσωση.
Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στους χώρους του λατομείου για να δουν και από κοντά τα στάδια εξόρυξης.
Στη συνέχεια είδαν τον πίνακα ελέγχου και υπέγραψαν στο βιβλίο επισκεπτών.
Την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015 η ομάδα Αγωγής Υγείας του 1ου ΕΠΑ.Λ ΑΛΜΥΡΟΥ που ασχολείται με την χρησιμότητα της χρήσης του κράνους από τους δικυκλιστές, που αποτελείται από μαθητές της Γ? τάξης του τομέα Μηχανολογίας της ειδικότητας «Τεχνίτης Οχημάτων», επισκέφθηκαν το Θεσσαλικό Κέντρο Αποκατάστασης Αρωγή στη Λάρισα.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να διερευνήσουν τις δυσκολίες αποκατάστασης μετά από ένα τραυματισμό σε τροχαίο ατύχημα και αν η χρήση του κράνους είναι αναγκαία και ίσως σωτήρια για του δικυκλιστές, αλλά και η ζώνη ασφαλείας σε οδηγό και συνεπιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων διαφόρων οχημάτων (ΙΧ επιβατικά, λεωφορεία, ταξί κλπ.) .
Μόλις φθάσαμε μας υποδέχθηκε η κα Στογιάννη η οποία αφού μας χαιρέτησε μα σύστησε το βασικό μας ξεναγό τον φυσικοθεραπευτή κο Καϊτετζίδη Χρήστο.
Ξεναγηθήκαμε στα τμήματα κλειστής νοσηλείας, αλλά και στα εξωτερικά ιατρεία του κέντρου. Το κέντρο διαθέτει τμήματα Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Υδροθεραπείας, Κινησιοθεραπείας, Θεραπευτικού γυμναστηρίου, και Παιδικό τμήμα.
Ο ξεναγός μας διευκρίνισε ότι μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα υπάρχει ενδεχόμενο να έχουμε κτύπημα στο κεφάλι ή στην σπονδυλική στήλη, πέρα από τα πιθανά κατάγματα τα οποία θα θεραπευθούν σε ορθοπεδικές κλινικές στα νοσοκομεία. Η δουλειά του κέντρου αρχίζει ακριβώς μετά την έξοδο του τραυματία από το νοσοκομείο. Ίσως χρειαστεί να περάσει από όλα τα τμήματα γιατί ένα σοβαρό κτύπημα στο κεφάλι μπορεί να προκαλέσει τέτοια βλάβη, ώστε ο εγκέφαλος να υποστεί διαγραφή βασικών κινήσεων και λειτουργιών, που πριν το ατύχημα ήταν αυτονόητες. Αυτές λοιπόν οι λειτουργίες πρέπει να «ξαναδιδαχθούν».
Η αποκατάσταση αφορά την επιστροφή του ασθενή στο οικογενειακό και στο κοινωνικό περιβάλλον του, με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή λειτουργικότητα και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Για παράδειγμα με την Λογοθεραπεία μπορούν να αποκατασταθούν διαταραχές της ροής του λόγου, διαταραχές μάσησης και κατάποσης.
Με μια υπερσύγχρονη ρομποτική συσκευή βάδισης ο ασθενής «διδάσκεται» στην αρχή παθητικά και στη συνέχεια όλο και ποιο ενεργητικά από την αρχή πώς να περπατά.
Σε ερώτηση μαθητή γιατί να έρθει ένας παραπληγικός στο κέντρο αφού πάλι στο καροτσάκι θα είναι και δεν πρόκειται να θεραπευτεί, η απάντηση του κου Καϊτετζίδη ήταν αφοπλιστική. Ο παραπληγικός στο κέντρο θα μάθει κάθεται στο καρότσι, να κινείται με αυτό, να μπορεί να ντύνεται, να πηγαίνει από το καρότσι στο κρεβάτι του και αντιστρόφως, αν πέσει από το καρότσι να μπορεί να ξανακαθίσει σ? αυτό και πολλά άλλα. Μας είπε ότι υπάρχουν παραπληγικοί που ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν σκάλες με το καρότσι και μας υπενθύμισε τους παραολυμπιακούς όπου συμμετέχουν παραπληγικοί αθλητές με αμαξίδιο. Και αυτοί εκπαιδεύθηκαν σε κέντρα αποκατάστασης μετά τη αρχική έξοδο τους από το νοσοκομείο.
Σκοπός του κέντρου αποκατάστασης Αρωγή είναι η αποκατάσταση των κινητικών προβλημάτων των ασθενών μέσα από συνεχώς προσαρμοζόμενα προγράμματα αποκατάστασης με σκοπό την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους επιτρέψει να ζουν και να συμμετέχουν στο κοινωνικό σύνολο.
Η Εργοθεραπεία έχει στόχο την αυτοεξυπηρέτηση του ασθενή, τον βοηθάει να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία όσον αφορά την καθημερινή του δραστηριότητα με τη χρήση σύγχρονων τεχνικών εκπαίδευσης και τεχνολογίας. Παράλληλα να βελτιώσει τις δεξιότητές του και να διαμορφώσει κατάλληλα εργονομικά τον περιβάλλοντα χώρο του για την καλύτερη προσπελασιμότητα του ασθενή.
Στο τμήμα Κινησιοθεραπείας αντιμετωπίζεται ο κάθε ασθενής με ευθύνη και συνέπεια. Ξεκινώντας από την αξιολόγηση του προβλήματος του, διαμορφώνεται ένα πρόγραμμα θεραπειών προσαρμοσμένο στην πάθηση του που θα οδηγήσει τελικά στην αποθεραπεία.
Ο ασθενής να ενημερώνεται ώστε να εξοικειωθεί σχετικά με την πάθηση του, έτσι ώστε να αποφύγει πιθανά λάθη που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπότροπη.
Η Υδροθεραπεία είναι από τις βασικότερες συνιστώσες της Ομάδας Αποκατάστασης και αναφέρεται στην εφαρμογή του νερού ως θεραπευτικό μέσο. Η πλειονότητα των τραυματισμών και των παθήσεων, θεραπεύεται πολύ πιο αποτελεσματικά και σύντομα με την βοήθεια της θεραπείας στο νερό.
Στα οφέλη της Υδροθεραπείας ανήκουν η μείωση της σπαστικότητας και της ευαισθησίας στον πόνο, η βελτίωση της ευκολίας κίνησης των αρθρώσεων, της σταθερότητας και ισορροπίας του κορμού καθώς και συμβάλλει στην ανάπτυξη ψυχολογικού οφέλους ανυψώνοντας το ηθικό του ασθενούς.
Θεωρείται κατάλληλη για τις περισσότερες παθήσεις όπως κακώσεις νωτιαίου μυελού, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, που είναι βασικά προβλήματα που δημιουργούνται μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα.
Στο εξειδικευμένο τμήμα φυσικοθεραπείας, για την αντιμετώπιση μυοσκελετικών παθήσεων, αθλητικών κακώσεων, οσφυαλγία κτλ.
Μετά την ξενάγηση οδηγηθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του κέντρου όπου ο κος Καϊτετζίδη μα διηγήθηκε διάφορα περιστατικά που γνώριζε από την εμπειρία του και νοσηλεύτηκαν στο Κέντρο Αρωγή και ήταν αποτέλεσμα τροχαίων δυστυχημάτων με δίκυκλα κυρίως αλλά και αυτοκίνητα.
Στη συνέχεια μας παρουσίασε έρευνα «Αναβάτες και Κράνος» με στοιχεία της Ελληνικής πραγματικότητας όπως:
4 στους 10 αναβάτες μοτοσυκλετών δεν φορούν κράνος!
2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος ακατάλληλο και επικίνδυνο!
2 στους 10 αναβάτες φορούν κράνος που δεν είναι καλά δεμένο, άρα πολύ επικίνδυνο!
7 στους 10 επιβάτες δεν φορούν κράνος!
Τα 8 στα 10 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα στην χώρα μας, με αναβάτες και επιβάτες που δεν φορούν κράνος, καταλήγουν σε σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη ή σε θάνατο αναβάτη και επιβάτη!
Στα περισσότερα από 40% των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα, οι παθόντες αναβάτες και επιβάτες δεν θα είχαν αποτέλεσμα τον θάνατο ή την μόνιμη ολική ανικανότητα εάν φορούσαν κράνος!
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι: Φορέστε Κράνος ? Σώζει Ζωές !
Στη συνέχεια στην αίθουσα εκδηλώσεων ήρθαν και κουβέντιασαν μαζί μας τις δικές τους εμπειρίες η Επιστημονική Διευθύντρια Κλειστής Νοσηλείας κα Στυλιανή Παπακώστα (φυσίατρος) καθώς και ο Επιστημονικός Διευθυντής Ανοικτής Νοσηλείας κος Αθανάσιος Τσιβγούλης (φυσίατρος).
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με πλούσιο μπουφέ που προσέφερε το κέντρο Αρωγή σε όλους μας.
Αφού τους ευχαριστήσουμε για όλα, ευχόμαστε αυτά που μάθαμε και είδαμε εκεί, να γίνουν αιτία για να αλλάξουμε συμπεριφορές, όταν κυκλοφορούμε στους επικίνδυνους ελληνικούς δρόμους σαν οδηγοί, συνεπιβάτες, αναβάτες αλλά και πεζοί, γιατί η ζωή είναι πολύτιμη.
Στην εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Βαρδάκης Κωνσταντίνος μηχανολόγος ΠΕ17.06, Σακομήτρος Παναγιώτης ΠΕ18.18 Οχημάτων και η κα Τοπαλίδη Μαρία ΠΕ17.03 Ηλεκτρολόγος.
Την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015 τα τμήματα της Α΄ τάξης, Ομάδων Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών και Διοίκησης και Οικονομίας καθώς και το τμήμα Υπαλλήλων Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της Β΄ τάξης του τομέα Διοίκησης και Οικονομίας του 1ου ΕΠΑ.Λ Αλμυρού, επισκέφθηκαν την εταιρεία ΕΨΑ στην Αγριά, ξεναγήθηκαν στους χώρους και ενημερώθηκαν από τον Υπεύθυνο Marketing της εταιρείας κ. Μίλη Παναγιώτη για το ιστορικό και τα προϊόντα της εταιρείας και έλαβαν τις απαντήσεις στα ερωτήματα τα οποία του έθεσαν, στο πολύ ωραία διαμορφωμένο χώρο για ενημέρωση της εταιρείας.
Εντύπωση μας προκάλεσαν οι προσεγμένοι χώροι παραγωγής , οι χώροι Διοίκησης, με κυρίαρχο αυτό του Λογιστηρίου και της υποδοχής καθώς και οι εξωτερικοί χώροι που χρησιμοποιούνται για τις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευμάτων.
Συναντήσαμε και μιλήσαμε με πρόσχαρους και ευγενείς ανθρώπους της εταιρείας που σημειωτέον ο καθένας έκανε με χαμόγελο τη δουλειά του. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές του σχολείου κ.κ. Τακούδης Ηλίας, Χριστοδούλου Κατερίνα, Αντωνιάδου Μαρία και Πισιώτη Αγγελική.
Λίγα λόγια για την εταιρεία ΕΨΑ:
«Μία εντυπωσιακή υπερπαραγωγή λεμονιών, ένας Γερμανός και? η μυστική συνταγή του αποτελούν τον μύθο που από γενιά σε γενιά συνοδεύει τη μαγευτική ιστορία της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών και χυμών ΕΨΑ.
Για τους σύγχρονους, μάλιστα, Βολιώτες, που είναι λογικό να ξέρουν τα πράγματα καλύτερα απ? τον καθένα, η ιστορία της 90χρονης ΕΨΑ, είναι μια ιστορία «Λεμοναδική», που σμιλεύτηκε από το όραμα και την επιμονή δύο ανθρώπων, αλλά και μια συγκυρία, που έμελλε ν? αποδειχτεί καθοριστική για το λαμπρό μέλλον της επιχείρησης.
Μόλις το 1922, τ? αδέλφια Ιωάννης και Γεώργιος Κοσμαδόπουλος, αργυραμοιβοί από την Ζαγορά ? ιδιοκτήτες τράπεζας και άνθρωποι που «έβλεπαν» πέρα από την εποχή τους, αγοράζουν εκτάσεις στην Αγριά Βόλου, με σκοπό να λειτουργήσουν ψυγεία για την παραγωγή πάγου και τη διατήρηση φρούτων και λαχανικών.
Δύο χρόνια αργότερα, οι Κοσμαδόπουλοι ιδρύουν την Εταιρεία Ψυγείων Αγριάς Α.Ε., ενώ το εργοστάσιο της επιχείρησης ? χάρη στο οποίο όλη η περιοχή συνδέεται με το δίκτυο του ηλεκτρικού ρεύματος ? εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο.
Την ίδια στιγμή, ο διορατικός Ιωάννης Κοσμαδόπουλος, παρατηρώντας την υπερπαραγωγή λεμονιών στην περιοχή, την αύξηση του αριθμού τω λεμονάδικων, καθώς και τη διακίνηση της παραδοσιακής λεμονάδας απ? τους πλανόδιους Μικρασιάτες μικροπωλητές, θέτει σαν στόχο τη δημιουργία εργοστασίου χυμού και παραγωγής αναψυκτικών.
Αυτή ήταν η αιτία, για τον ερχομό και την εγκατάσταση στην Αγριά, ύστερα από πρόσκληση του Κοσμαδόπουλου, του Γερμανού χημικού μηχανικού Mr Otto υπεύθυνου, σύμφωνα με τον μύθο, για τη «γέννηση» της περίφημης μυστική συνταγής της λεμονάδας. Η παραγωγή της λεμονάδας αρχίζει κι ακολουθεί τα χρόνια του πολέμου η παραγωγή της συνθετικής «λεμονάδας», της σημερινής γκαζόζας.
Το 1936, η τράπεζα Κοσμαδόπουλου ? δημιούργημα από το 1917 το πατέρα των αδελφών Κοσμαδόπουλου, Δημήτρη ? χρεοκοπεί και η Εταιρεία Ψυγείων Αγριάς περνά στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας, η οποία με νέο καταστατικό ιδρύει την εταιρεία Νέα Ψυγεία Αγριάς Α.Ε.
Πλέον ο εκάστοτε διευθυντής της Εθνικής ? που δημιουργεί νέες εγκαταστάσεις και επενδύσεις στην Αγριά ? είναι και διευθυντής της ΕΨΑ. Η επιχείρηση εκσυγχρονίζεται και η συσκευασία των αναψυκτικών στη γυάλινη φιάλη με την μπίλια δίνει τη θέση της πρώτα στη φιάλη με το μηχανικό πώμα και μετά σ? αυτή με το μεταλλικό πώμα crown.
Η νέα φιάλη ? το γνωστό, γυάλινο, συλλεκτικό για πολλούς μπουκάλι ? σχεδιάζεται εκείνη την περίοδο από έναν ευρηματικό υπάλληλο της Εθνικής Τράπεζας, τον Αριστείδη Αλεξανδρίδη. Η πρωτότυπη φιάλη, που έχει σχεδιαστεί από μεράκι για τη λεμονάδα, είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Μοντέρνα για την εποχή φόρμα, έντονος χαρακτήρας και ένας ανάγλυφος ρόμβος, που δηλώνει ότι το προϊόν έχει βραβευτεί.
Την επόμενη χρονιά (1937), η λεμονάδα ΕΨΑ κερδίζει το «Χρυσούν Βραβείο Ποιότητος» στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ωστόσο, η επιχείρηση εμφανίζει ζημιά στους ισολογισμούς της. Κι έτσι, όμως, η παραγωγή προχωρά κανονικά και ήδη το 1940 ανέρχεται στις 500 φιάλες την ώρα.
Λίγο πριν από τη δεκαετία του ?70, η παραγωγή πάγου σταματά, γιατί κυκλοφορούν πλέον τα ηλεκτρικά οικιακά ψυγεία. Η Εθνική Τράπεζα, μη επιθυμώντας πλέον στην ιδιοκτησίας της μια ζημιογόνα επιχείρηση, αποδέχεται την πρόταση εξαγοράς των αδελφών Μοσκαχλαϊδη και του Νίκου Τσαούτου και μεταβιβάζει τις μετοχές της ΕΨΑ σε αυτούς.
Οι νέοι ιδιοκτήτες, μετά την αγορά, επενδύουν σε νέα μηχανήματα και εγκαταστάσεις. Η παραγωγή από 1.500 μπουκάλια την ώρα, που ήταν μέχρι τότε, φτάνει τα 7.500 μπουκάλια την ώρα.
Ύστερα από νέες επενδύσεις, το 1982 η παραγωγή φτάνει τα 20.000 μπουκάλια την ώρα, ενώ παράλληλα μπαίνουν για πρώτη φορά οι συσκευασίες του 1,5 λίτρου, με παραγωγή που φτάνει τα 7.000 μπουκάλια την ώρα.
Επιπλέον οι διακρίσεις για την ΕΨΑ συνεχίζονται. Το 2004 για το προϊόν της Βυσσινάδας εξασφαλίζει διπλή διάκριση για τη συσκευασία και την αποτελεσματικότητα στην αγορά. Το 2006 βραβεύεται για τη δημιουργικότητα των παιδικών ηρώων ?Οι Τρεις Δροσοφύλακες?, το 2007 σε προωθητικό πρόγραμμα με την Ευρωπαϊκή EQUAL επιτυγχάνει την καλύτερη πρακτική συνεργασίας μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και φυσικά βραβεύεται γι?αυτό και το 2008 αποσπά από την TUV HELLAS ειδική τιμητική διάκριση ποιότητας, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα με πάμπολες διακρίσεις σε πολλά πεδία με πιο πρόσφατες αυτές για την ανώτερη γεύση των προϊόντων της από το διεθνές ινστιτούτο γευσιγνωσίας iTQi.
Η επιχείρηση που έγινε ταυτόσημη με το προϊόν της, το οποίο το έφερναν στην Αθήνα σαν δώρο στους γνωστούς τους οι επισκέπτες του Πηλίου, φορτώνοντας κασάκια μαζί με τις αποσκευές τους στο αυτοκίνητό τους, εξακολουθεί να είναι μία παραδοσιακή οικογενειακή επιχείρηση, «χτισμένη» πάνω στα γερά θεμέλια του μύθου της μυστικής συνταγής του Γερμανού χημικού μηχανικού Otto της υψηλής ποιότητας και της καινοτομίας».
Ομιλία σχετικά με το AIDS, τις επιπτώσεις του και τρόπους προφύλαξης πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές της Α΄τάξης στο αμφιθέατρο του σχολείου μας.
Η ομιλία έγινε για κάθε τμήμα ξεχωριστά ώστε τα παιδαγωγικά αποτελέσματα να είναι μεγαλύτερα. Η ομιλία έγινε στα πλαίσια Προγράμματος Αγωγής Υγείας – AIDS, που υλοποιεί το Κέντρο Υγείας Αλμυρού.
Ομιλήτριες ήταν η κα Ζαχαράκη Ελένη Επισκέπτρια Υγείας του Κ.Υ. Αλμυρού και η κα Βουγιουκλή Χρυσούλα Κοινωνική Λειτουργός επίσηςτου Κ.Υ. Αλμυρού.