ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΝΑΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

A2Η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού που κατά το τρέχον σχολικό έτος εκπονεί πρόγραμμα με τίτλο: ¨Με μέλ(η)μα το μέλι¨ πραγματοποίησε το τριήμερο 12/3/2015 έως 14/3/2015 επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Αρναίας. Κατά την τριήμερη φιλοξενία που της παρείχε το ΚΠΕ στις εγκαταστάσεις του οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέλι, τροφή βασιλισσών¨.

A3Την πρώτη μέρα μετά την άφιξη στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ όπου μας υποδέχθηκαν θερμά οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και την τακτοποίηση των μαθητών στην εστία, ακολούθησε μεσημεριανό γεύμα και ξενάγηση στον παραδοσιακό οικισμό της Αρναίας. Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την μακεδονίτικη αρχιτεκτονική των κτιρίων της περιοχής και να επισκεφτούμε δύο απαράμιλλου κάλλους ναούς, του Αγ. Στεφάνου και των Αγ. Αναργύρων.

A4Την δεύτερη μέρα μετά από μία παρουσίαση με προβολή οπτικοακουστικού υλικού από την κ.Μπίνιου Ευαγγελία μέλους του ΚΠΕ Αρναίας αναφορικά με την μέλισσα, το μέλι και τα οφέλη αυτού, αναχωρήσαμε για τον Άγιο Μάμα προκειμένου να επισκεφτούμε το Ινστιτούτο Μελισσοκομικής Έρευνας που βρίσκεται εκεί. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του Ινστιτούτου όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή του μελιού και να ενημερωθούμε για τις ασθένειες που μπορεί να πλήξουν το μελίσσι.

Στην συνέχεια φορέσαμε τα ειδικά καπέλα και παρατηρήσαμε από κοντά ένα μελίσσι. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε έναν παραγωγό όπου κάναμε ένα ?ταξίδι? γευσιγνωσίας στον κόσμο του μελιού. Μετά την επιστροφή στο ΚΠΕ κάναμε δραστηριότητες με τη χρήση φύλλων εργασίας και κατασκευή poster.

Την τρίτη μέρα και πριν την αναχώρηση μας, έγινε παρουσίαση των poster και παράδοση του εκπαιδευτικού παιχνιδιού ¨Μελ(ι)μένα taboo¨ που δημιούργησαν οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας.

Η επίσκεψη των μαθητών στο Κ.Π.Ε Αρναίας εντάσσεται στις δράσεις που έχει αναπτύξει το 1ο ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού ώστε με παράλληλες υποστηρικτικές ενέργειες να εμπλουτίζεται το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου. Άλλωστε αρωγός στην τυπική εκπαίδευση που πραγματοποιείται μέσα στα πλαίσια του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος είναι και η άτυπη εκπαίδευση και συγκεκριμένα η περιβαλλοντική με στόχο οποιαδήποτε διάχυση πληροφορίας και γνώσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής των μαθητών. Η εκπόνηση του περιβαλλοντικού προγράμματος αποσκοπεί στη διαμόρφωση μαθητών με οικολογική συνείδηση που να σκέπτονται, να ενεργούν και να οργανώνουν τις δραστηριότητές τους με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και να αισθάνονται ως τμήμα και στοιχείο του.

A6Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς Αρχοντή Βασιλική ΠΕ06 (Αγγλικής) , Λυκίδη Ευστάθιο ΠΕ17.04 (Ηλεκτρονικός) και Αμπραζογούλα Κωνσταντία ΤΕ.01 (Ηλεκτρονικός) και μαθητές από τα τμήματα Β ηλεκτρονικών, Γ ηλεκτρονικών, Γ οχημάτων, Γ γεωπονίας και Α? τάξης.